Expert Aktiiviraha MasterCard tuli pyytämättä ja yllättäen

Teimme juuri keittiöremontin, joka on nyt valaistuksen viimeistelyä vaille valmis. Hankimme keittiölaitteet Tampereen Lielahden Expertiltä, josta saimme mielestämme hyvää palvelua ja kätevästi kertarysäyksellä kaikki tarvittavat tuotteet. Tänään posti kantoi kuitenkin kotiin epämiellyttävän yllätyksen, Expert Aktiiviraha MasterCard -kortin.

Periaatteen miehenä olen vahvasti kaikenlaisia vedätyksiä vastaan. Irtisanoinkin aikoinaan jäsenyyteni Stockmanniin, koska heidän kanta-asiakaskorttinsa muuttui automaattisesti Stockmann MasterCard -kortiksi. Tarvittavat maksukortit taloudesta löytyvät jo, joten turhia lisäkortteja tai maksuaikoja ei tarvita. Nyt Expert päätyi Stockmannin kanssa samaan sarjaan, sillä postissa tuli yllättäen uusi Expertin logolla varustettu Expert Aktiiviraha MasterCard -kortti.

Tällaisesta kortista ei meille kuitenkaan kerrottu ostohetkellä mitään. Olin tuolloin maksamassa koko pakettia kerralla kaupan kassalla, kun myyjä ilmoitti mahdollisuudesta saada kauppaan laajennettu takuu. Tämä takuu olisi normaalia kattavampi, ja sitä varten tulisi allekirjoittaa pari paperia. Myyjä kertoi, että voisin maksaa koko paketin kerralla laskun saatuani. MasterCardista myyjä ei kuitenkaan vihjannut sanallakaan, joten kiireessä tulin allekirjoittaneeksi ”takuupaperit”.

Nyt Expert Aktiiviraha MasterCard -kortin irtisanominen onnistui yhdellä puhelinsoitolla, mutta ilman irtisanomista minulle olisi jatkossa napsahtanut 30 euron vuosimaksu luottokortista, jota ei ollut halunnut enkä tilannut. Mitä tästä opimme? Taas kerran olisi pitänyt jättää myyjän selitykset kokonaan omaan arvoonsa ja käydä paperinivaska tarkasti läpi ennen allekirjoittamista. Tästä viisastuneena tiedän jatkossa mitä tällaisten ”takuutarjousten” takana todellisuudessa piilee.

5 vastausta artikkeliin “Expert Aktiiviraha MasterCard tuli pyytämättä ja yllättäen”

  1. Luoton (kertaluotto tai kortillinen tililuotto) myyntiin liittyy aika paljon asioita, joista on lakisääteisesti asiakkaalle kerrottava ennen nimen pistämistä paperiin. Kuluttajaviraston ohje lakipykälineen, sivulta 9 löytyy, mitä sinulle olisi pitänyt tuossa tilanteessa kertoa ja lisäksi olisi pitänyt kirjallisena antaa ”vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot”-lomakkeella (vertailukelpoinen lomake kaikkiin luottoihin) kyseisen luoton tiedot ENNEN allekirjoittamista…

  2. Isäni joutui samanlaisen tilanteen uhriksi; hän tilasi Expert Lahdesta hellan, jota ei vielä sillä hetkellä saanut. Ennen hellan saapumista alkoi kuitenkin tulla Handelsbanken rahoituksesta postia, jolloin isä tulistuneena meni Experttiin ja perui kaupan. Tämä ei kuitenkaan riittänyt, sillä tänään posti toi mukanaan laskun tuotteesta, jota isäni ei ole koskaan nähnytkään.. Myyjä on sattumalta lomalla. Saas nähdä, miten tämä päättyy.

  3. Ostimme Gigantista pesukoneen 28.10.17 Myyjä sanoi että lakun voi maksaa kuukauden sisällä siitä kun pesukone on tullut no niin tein ,mutta laskun mukana oli myös mastergaarin luottokortti,ja
    lasku jonka maksoin,soitin handelspankkiin että en ole pyytänyt luottokorttia,vastasivat että ei haitta voitte leikata kortin kahtia
    mutta 18.11 tuli kortista käyttömaksu soitin taas että en tarvitse luottokorttia ja asia piti taas olla selvä.mutta taas 17.12.17 tuli uusi 10e maksulappu kortin omistamisesta soitin taas asiasta pitäisi olla selvä ??mikä on opetus? älkää ihmiset luottako Giganttiin eikä Handelspankkiin siellä yritään vedättää asiakkaita.

  4. Tämä asia vielä vaan jatkuu, kyseessä Tammiston Power, meillä myös kävi samanlailla, puhuttiin lisäturvasta ja maksu laskulle, kun pyysin saada maksaa heti kerralla paikanpäällä, niin hänen mielestään oli huono idea, kun tavaroiden toimitukselle kestäisi viikko, ja eihän myyjän mielestä kannattaa maksaa tuotteita ennenkuin on saanut ne.

    Asia lähtee selvitykseen nyt, ja jos ei asialle löytyy järkevää ratkaisu, niin perun kauppat.

    Kyseessä keittiö koneitta 3700e edestä.

  5. Älkää herran tähden menkö Powerin tarjoamaan ansaan ja ostako koneita ns Aktiivirahalla! Siellä ei puhuta vuosimaksusta vaan sieltä putkahtaa KUUKAUSITTAIN 9.20 euron lasku!! Siitä hyvästä, että olen ostanut imurin myyjän tarjoamalla Aktiivirahasopimuksella. Tällaisesta kuukausimaksusta hän ei puhunut mitään! Olen yrittänyt ottaa yhteyttä Handelsbankeniin laskussa olevaan palvelupuhelimeen tai sähköpostilla lukuisia kertoja, mutta palautteen mukaan kumpikin kanava ”on juuri nyt ruuhkautunut”. Että tämmöinen Power ja Handelsbanken! Tuli kallis imuri!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *