Tietoviikko uutisoi tänään kuinka Mac hukkaa liitetiedostollisia viestejä. Kyse on siis Mail -ohjelmasta, joka on hukannut kokonaan viestejä, joissa on ollut mukana liitetiedosto. Artikkelin mukaan ongelmasta voi kieliä ”liitetiedoston kuvakkeen pelkistety symboli”. Itse voin raportoida ongelman, joka on lähes samansisältöinen ja liittyy samaan ohjelmaan.
Mac -koneeni Mail -ohjelma hukkaa nimittäin liitetiedostoja. Ja vieläpä usein. Viimeksi tänään minulle soitettiin eräästä valtion virastosta, että maili tuli perille normaalisti, mutta ilman PDF-liitettä. Lähetin uuden viestin kahdella liitteellä, ja taas soitettiin liitteiden jääneen matkalle. Lähteneet -kansiossa liitteet olivat kuitenkin paikallaan mailissa. Näissä tapauksissa yksisivuinen PDF-liite on näkynyt viestiosassa kokonaisena, eli ei pelkällä kuvakkeella. Silloin kun viestin lopussa on näkynyt pelkistety kuvake, on liite myös saapunut perille.
Onko jollain muulla samanlaisia kokemuksia? En nimittäin millään viitsisi tästä lähtien lähettää jokaista liitetiedostoani webmailin kautta. Korjauspäivitystä ei ole ilmeisesti tulossa ihan hetkeen, joten onko ainoa keino vaihtaa mailiohjelmaa?
