Kokkolan ympäristössä asuvilla pieneläimillä alkaa olla viimeiset hetken käsillä. Jotkut ekoterroristit meni päästämään 8000 minkkiä irti. Suuri osa noista minkeistä tulee kuolemaan viimeistään talvella, mutta ennen sitä ne ovat tappaneet kaiken eteentulevan. Eivät syödäkseen, vaan huvikseen.
En voi käsittää, miten joku voi kutsua itseään ”luontoaktivistiksi”, jos toimillaan tappaa kymmeniä, ellei satojatuhansia pieneläimiä ja aiheuttaa siten suuren ongelman myös ekosysteemille. Kyllä jotain muita keinoja pitäisi olla, jos haluaa vaikuttaa tarhauksen loppumiseen. Mielestäni tarhaus on väärin, mutta petojen vapauttaminen tappamaan muita eläimiä on vieläkin pahempaa. Tuollainen toiminta on eläintensuojelun täysi vastakohta. Tosiaan.
Vielä toissa vuonna oli Vaasan saaristossa sijaitsevalla mökillämme mukavasti lintuja. Sitten lähellä tehtiin tarhaisku ja parin viikon päästä oli suurin osa linnuista ”hävinnyt”, kun minkit olivat syöneet munat ja tuhonneet pesät. Eivät ole tulleet linnut takaisin vielä tänäkään kesänä. Kiitos vaan ”aktivisteille”. Niskalaukaus.
Sisäministerillä on oikea kanta asiaan. Eläinten vapautuksen tukiryhmä taas puhuu tavallista shaisseaan. Onneksi vapautetuista on saatu jo 6000 kiinni. Vielä on siis 2000 tappajaa liikkeellä.

Tänään oli Ilta-Sanomien liitteessä juttua pelien historiasta. Ensimmäinen videopeli tai tv-peli oli
Neloselta tuli tänään Stund Awards 2003 -gaala, jossa palkittiin vuoden parhaita stunttauksia ja stunt-cordinatoreita. Ohjelmassa näytettiin aika siistejä juttuja eri leffoista. Kyseisen gaalan perusti muuten Red Bull energiajuoman perustaja, joka taitaa olla aika vauhdikas heppu itsekin.