Nokian kaleidoskooppi

Nyt on kyllä kaikki nähty… Suomalainen matkapuhelinjätti Nokia julkisti eilen uusia tuotteitaan. Ei matkapuhelimia, vaan kaksi kaulakorua, kaleidoskoopin ja kuvakehyksen. Jokaiseen saa ladattua useita kuvia esimerkiksi infrapunan kautta. Täytyy tunnustaa, että meinasin luulla tuota ensin aprillipilaksi, mutta päivämäärä ei oikein sopinut kuvioon.

Nokia kutsuu näitä tuotteita imagewear -nimikkeellä. Ehkä Nokia näkee kasvunsa tulevaisuuden niin heikkona, että se on jo nyt päättänyt lähteä kokeilemaan onneaan myös muiden tuotteiden parissa. Tässä tapauksessa ehkä kuitenkin toimisi sanonta: Suutari pysyköön lestissään. Toisaalta juuri tuon sanonnan unohtaminen nosti aikanaan Nokian kumisaapastehtaasta yhdeksi maailman johtavista brandeista.

Voisin lyödä aika ison veikkauksen, että ainakin kaulakoru ja kaleidoskooppi tulevat karahtamaan markkinoiden karikoille. Hieman liian marginaalisia tuotteita firmalle, joka saa tuottonsa lähinnä volyymistä. Pöydälle laitettava kuvakehys voi sensijaan olla ihan ok tuote, jos hinta on kohdallaan. Mitähän noiden tuotekehitys on tullut maksamaan? Olisiko Nokian warret nyt strong sell?

PS: Niinikään tänään julkaistu kampelakännykkä näyttää aika hauskalta.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *