Yllättävää asiakaspalvelua

Minulla oli Soneran kiinteistöliittymä puolen vuoden ajan. Niin sanottu kiinteä nettiliittymä osoittautui kaikea muuta kuin kiinteäksi. Nopeus oli välillä jopa nollan tuntumassa, mikä on perin harvinaista 2000-luvulla.

Normaalin puhelinlinjaan liitetyn modeemin nopeus on 56/56 kbps. Kiinteään Soneran liittymääni luvattiin tilaushetkellä vähintään 256/256 kbps. Nopeus oli kuitenkin normaalisti vain noin 150/50, eli ulos lähti tavallisen motun verran tavaraa. Tsekkaa screenshot!

Kaikkein koomisimpia tilanteita tuli, kun mittasin ulos lähtevän yhteyden nopeudeksi USKOMATTOMAT 3 kbps. Siis kolme! Sama nopeus oli käytössä jo joskus 60-luvun lopussa, kun Internet keksittiin. Syylliseksi paljastui pian talossamme laitonta serveriä pitänyt naapuri.

Soneran asiakaspalveluun ei saanut koskaan yhteyttä puhelimitse ja maileihin vastaaminen kesti tolkuttoman kauan. Siitä jättimäiset risut Soneralle. Kaikki aika taisi mennä puheluiden jäljittämiseen? No ei nyt kai… Lopulta sain vastauksia sähköpostilla ja puhelimitsekin jopa useaan otteeseen!

Loppujen lopuksi Soneran asiakaspalvelu ja yhteistyössä ollut Primatel toimivat hienosti. Asiakassuhde hoidettiin kunnolla ja jopa virka-ajan ulkopuolella. Lopulta kyllästyin kuitenkin jopa täysin jökissä olleeseen nettiin, joten irtisanoin koko liittymän.

Tänään sain vielä ystävällisen kirjeen, jossa kiitettiin palautteesta ja kerrottiin, että viimeinenkin kuukausi tullee ilmaiseksi. Hieno päätös, kun netti oli kerran käyttökelvoton. Sonerasta jäi kuitenkin hyvä fiilis ja aionkin säilyttää kyseisen firman kännykkäliittymän, jonka aioin jo irtisanoa. Hyvin toimii.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *