Elisa ei vaan osaa, osa 2

Irtisanoin yli kymmenen vuoden asiakassuhteeni Elisaan viime kesänä, kun jouduin odottamaan asiakaspalvelua ensin puhelimessa 20 minuuttia ja sen jälkeen toimipisteessä 45 minuuttia saamatta lopulta lainkaan palvelua. Perjantaina Elisa lähestyi minua kuitenkin yritysasiakkaille tarkoitetulla kirjeellä, jonka sisältö oli tapahtuneeseen nähden vähintäänkin koominen.

Haluamme kiittää sinua hyvästä asiakkuudesta. Vastavuoroisesti tavoitteenamme on palvella Sinua yrityksesi asioissa entistä joustavammin. Tästä osoituksena yrityksesi on valittu asiakaspalvelumme etuohjelmaan.

Vanhaa sanontaa lainatakseni on turha pyyhkiä, kun paska on jo housussa. Samassa kirjeessä sain oikein oman yritysasiakastunnuksen, jolla asiakaspalvelun pitäisi jatkossa olla nopeampaa.

Yrityskohtaisen tunnuksesi löydät oheisesta kortista. Nopeutat palveluasi vain käyttämällä tunnistettasi.

Toisin sanoen kirjeestä voi päätellä sen, että asiakkaiden on aivan turha odottaa saavansa Elisalta palvelua säädyllisessä ajassa, ellei asiakasta ole ”valittu etuohjelmaan”, eikä hän ole saanut nopeaan palveluun oikeuttavaa tunnusta. Kommentteissa otetaan vastaan veikkauksia Elisan asiakaspalvelusta vastaavan johtajan eropäivästä.

PS: Viime viikolla sain Elisalta 1,30 euron laskun, jonka laskutuskausi oli 5.7. – 4.8.2007. Siinä mielessä mielenkiintoinen setti, että liittymäni suljettiin kolme päivää ennen laskutuskauden alkua.

PÄIVITYS: Tietokone.fi: Kuluttajaliitto syyttää Elisaa ala-arvoisesta palvelusta

Suomen kuluttajaliitto kertoo, että se on saanut runsaasti palautetta teleoperaattori Elisan ongelmista laskutuksessa ja asiakaspalvelussa. Monia on laskutettu miten sattuu, mutta asiakaspalveluun on melkein mahdotonta päästä. Kuluttajaliitto syyttää Elisaa ja myös toista suomalaista yritystä välinpitämättömyydestä.

Yrityksiä muistutetaan siitä, että niiden tulee lain mukaan korvata kuluttajille vahinko, joka aiheutuu virheellisen suorituksen johdosta. Puhelin- ja matkakustannusten lisäksi korvattavaa vahinkoa voi olla myös jonottamisesta aiheutunut aika.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *